Hogyan csökkenthető az át nem vett csomagok száma

Hogyan csökkenthető az át nem vett csomagok száma webáruházunkban? - Tippek és trükkök

Előkészítjük a megrendelést, odaadjuk a futárszolgálatnak és örülünk a sikeres üzletnek. A bevételt fejben már rég elköltöttük készletre, nyaralásra, új ruhára, majd egyszer csak azt vesszük észre, hogy újra a raktárunkban landol a termék. Persze, megcsináljuk a szokásos rutint, visszáru, sztornó számla, mindent javítunk a rendszerben és megyünk előre.

A törvények a fogyasztókat fokozottan védik az e-kereskedelemben, így a megrendeléstől számított 14 napig elállhatnak a vásárlástól. Ennek egyik esete lehet az, amikor még a csomagot sem veszik át. Fogyasztóként ez maga a kánaán, de webshop tulajdonosként anyagilag is megterhelő tud lenni, ha sokan nem veszik át a csomagot.

Mit lehet ez ellen tenni? Ebben a cikkünkben 5+1 tippet és trükköt mutatunk, ami segíthet csökkenteni az át nem vett vagy visszaküldött csomagok számát!

1. Nézzünk magunkba! Lehet elszúrtunk valamit, amit ideje kijavítani.

Mi történik, amikor a vásárló nem veszi át a csomagot? A futárcéget, a beszállítót vagy a vásárlót hibáztatjuk, de ahogy szokták mondani, egy idő után a közhelyek kezdenek értelmet nyerni: a szálkát más szemében sokkal könnyebb észrevenni, míg a sajátunkban a gerendát kevésbé.

Szóval, mit érdemes tenni? Először is vizsgáljuk meg, mi lehet az oka annak, hogy az árut nem vették át. Keressük azokat a dolgokat, amiket a mi oldalunkról el tudunk kerülni.

A legtöbb reklamáció, át nem vett termék halom abból adódik, hogy nagyon sok az eltelt idő (a vásárlók szemszögéből nézve) a megrendeléstől a kiszállításig. Ez lehetséges, hogy azért következett be, mert valami nem stimmel a beszerzés, a készletezés, az előkészítés és a csomagolás folyamatában.

Egy férfi adminisztrálja a készletet egy raktárban

Tudjuk, nem egyszerű feladat folyamatosan növekedni, méghozzá a webshop tulajdonlás árnyoldalai, a termékcsomagolás és a készletnyilvántartás adminisztratív feladatai mellett. Próbáljuk meg felmérni kapacitásainkat, a beszerzendő csomagoló anyagok mennyiségét, a napi megrendelés állományt illetően és máris jó úton haladunk.

Könnyítsük meg a saját dolgunkat azzal, hogy az áru át nem vétele esetén is megtalálhatók az azonosításhoz szükséges adatok a csomagon, így egyszerűbb dolgunk lesz az adminisztráció során. A készletkezelés automatizációja és a készlethiány megfelelő kezelése szintén egy olyan pont, amivel hatékonyabbá tehetjük folyamatainkat.

2. Tájékoztassuk a vásárlóinkat!

Ősi anekdotát átfogalmazva: Mi kell az e-kereskedelemhez? Információ, információ, és még több információ. Az első pont arról szólt, hogy mi tudjunk mindenről, a második pedig arról, hogy a vásárló ismerjen minden fontos információt a megrendelés utáni lehetséges termékállapotról (MULT).

Szóval a MULT fontos dolog, a MULT-tól fog jól aludni a vásárló. Ha nem másnapra rendel, akkor még fontosabb a tájékoztatás, mert ilyenkor a nyomon követhetetlen, értelmezhetetlen MULT memóriakiesést okozhat a vásárlónál. Nem tudja, mit rendelt, kitől és amúgy is, “ha idehozzák, akkor vissza fogom küldeni“.

Meg kell említeni, hogy a vásárlók kis százaléka nem veszi át vagy küldi vissza csomagot, DE nem csak az ő esetükben beszélhetünk MULT (megrendelés utáni lehetséges termékállapot) szindrómáról.

A legjobb, ha automatizáljuk az e-mail, sms küldést (fontos: ehhez kérjük el a vevők telefonszámát), és folyamatosan tájékoztassuk a vásárlóinkat arról, hogy épp milyen szakaszába lépett a megrendelés teljesítése. Borítsunk fátylat a MULT-ra, nézzük a következő tippet!

3. Kérjünk visszajelzést a futárszolgálatról! Váltsunk, ha szükséges!

A vásárlók csaknem 39 %-a mondta azt az USA-ban, hogy nem vásárol olyan online kereskedőtől, akinél rossz tapasztalata volt a kézbesítés során. Mindannyian emberek vagyunk, hibázhatunk. A jelenlegi munkaerő hiányos időkben a futárszolgálatoknál is előfordulnak kézbesítési hibák.

Ázottan, szakadtan hoztak vissza egy penészes dobozt, és csodálkoztunk, hogy 2 hétig nem érkezett meg a küldemény? Velem már fordult elő ilyen, bár azt mondta a diszpécser, hogy ilyen még soha nem fordult elő, amióta ő a cégnél van. Mit tehetünk?

Egy figyelmetlen futár nem veszi észre, hogy a liftajtó összetöri a csomagot

Váltsunk futárszolgálatot bátran, amennyiben úgy sejtjük a futárszolgálat teljesítménye elmarad a várttól! Adjunk egy esélyt a többieknek is, és mindenképp figyeljünk oda arra, hogy a következő futárszolgálat megfeleljen a célközönségünk igényeihez.

Még mielőtt rányomunk a hívás gombra és szerződést bontunk a futárszolgálattal, célszerű először a vásárlóinkat megkérdezni, hogy mi az oka az át nem vett csomagnak.

A Shoprenter lehetőséget nyújt arra, hogy egy külön automatizust állítsunk be, amellyel a vásárlókat ösztönözzük tapasztalataik megosztására. Ez nem csak az át nem vett vagy a visszaküldött csomagok esetén hasznos. Minden egyes csomag kiküldésnél jó, ha megkérdezzük a vásárlóinkat a futárcéggel kapcsolatos tapasztalataikról.

Emellett hasznos lehet megtekintenünk a futárszolgálat nyújtott extra szolgáltatásokat is! Ezek között ugyanis sok-sok rendkívül hasznos, a csomag átvételét megkönnyítő extrát találhatunk: időablakos kiszállítást, többszöri kézbesítési kísérletet vagy csomagponton történő átvételi lehetőséget. A csomagponton történő átvétel egyre népszerűbb a webshopok körében, ez is kiderül a Nagy Webáruház Felmérésből!

4. Kötelezzük el előre a vásárlóinkat!

Egy elkötelezett vevő nagyobb eséllyel fogja átvenni a megrendelt csomagot, ezért kérjünk előre utalást vagy bankkártyás fizetést, és ezzel előre el tudjuk kötelezni a vevőinket! 

Ha webáruházunkban még nincs bevezetve az online fizetési mód, akkor célszerű azt minél előbb megtenni, hiszen egy webáruház szolgáltatásainak értékelésekor döntő szerepe van a felkínált fizetési módoknak, a fizetés folyamatának.

Az előre utalás vagy online fizetés a világ fejlettebb részén természetes, szinte 100 %-ot is eléri. Itthon még itt nem tartunk, hiába adott a chargeback(=visszaterhelés) lehetősége, sok vásárló az utánvétes fizetést részesíti előnyben.

Egy biztos, a bizalom fontos, főleg az e-kereskedelemben. Amikor az emberek bíznak a webshopunkban, nem vacakolnak az utánvéttel, hanem rátérnek a lényegre: előre fizetnek. Ha még nem értük el ezt a szintet, akkor nyugodtan számoljunk fel extra díjat (például 500 Ft) az utánvétes fizetés esetén, vagy jutalmazzuk extra kedvezményekkel azokat, akik az előre utalást választják, így ösztönözve, hogy a vevők inkább előre fizessenek a rendelésükért.

5. Dobjuk fel a termékeink csomagolását!

Tegyük egyedivé és feltűnővé a csomagolást, ha tényleg azt akarjuk, hogy mindenki 50 méteres körben tudja, mit és honnan rendelt a vásárló. Ha 50 méteres körben mindenki tudja, hogy mi van benne, akkor a vásárló is tudni fogja, és simán elveszi a futártól, berakja a konyhaasztalra, aláírja az átvételi elismervényt…és már sínen is van az üzlet, át van véve a csomag…ezt akartuk!

A dobozra, csomagolásra rányomtathatjuk a webshopunk logóját, a benne lévő termékek logóit vagy akár valami nagyon egyedi dolgot is művelhetünk vele, hogy ezzel is megkülönböztessük magunkat a többi csomagtól, amit vagy nem vesznek át, vagy visszaküldenek a futárszolgálaton keresztül.

Erre nagyon jó példa a neveldfel.hu termékek csomagolásai:

Egyedi címkével ellátott designos csomagolás a Neveldfel.hu-tól

Nem csak a márkaépítés vagy a megfelelő ügyfélélmény miatt érdemes tehát megkülönböztető jelzéseket rakni a csomagolásra. Lessük el a nagy webáruházak gyakorlatát: a logó, a webshop domain neve a dobozra és a csomagoló szalagra is rá van nyomtatva. Figyelmeztetés: a csomagolást bizonyos 18+-os termékek esetén a diszkréció jegyében érdemes kialakítani!

+1 Kezdjünk valamit a rosszindulatú vásárlókkal!

Igen, a +18-as karika nemcsak bizonyos termékekre, hanem bizonyos emberekre is igaz lehet. Vannak olyan megoldások , amelyek lehetővé teszik, hogy akár tiltólistára helyezzünk vásárlókat, vagy bizonyos körnek kifejezetten csak előre utalással, online kártyás fizetéssel engedjük meg a vásárlást. Utóbbi beállításában a Shoprenter ügyfélkapcsolati munkatársai örömmel segítenek.

 

Összefoglalva mit is tehetünk azért, hogy ne legyen olyan sok át nem vett termék?

  •         Vizsgáljuk meg a belső folyamatainkat!
  •         Tájékoztassuk a vevőt, hogy elkerüljük a MULT szindrómát!
  •         Kérjünk visszajelzést a futárszolgálatról, és ha kell váltsunk!
  •         Kötelezzük el a vásárlót minél hamarabb!
  •         Logót mindenhová, legyen feltűnő az a csomagolás!
  •         Szűrjük ki a rosszindulatú vásárlókat!

 

Reméljük Önnek is tetszett a cikkünk, és segítségével Ön is sikeresen tudja csökkenti az át nem vett csomagok számát.

Cikkünkhöz az alábbi bejegyzésekből merítettünk ihletet:
Hogyan csökkentsd az át nem vett csomagok arányát
10 Shipping Tips to Make Your Life Easier (And Customers Happier)