2022-07-26

5 hiba a csomagfeladásnál, amit el kell kerülni

A csomagfeladás kulcsszerepet játszik a sikeres kereskedelemben. A termékek csomagolása és a szállításra való sikeres felkészítése elengedhetetlen, melynek hiányában a vásárló is elégedetlen lehet, de a futárszolgálatra is rossz fényt vethet, ha a feladott csomag nincs megfelelő módon felkészítve a szállításra. 

Pontosan milyen hibákat lehet elkövetni csomagküldés esetén? Ebben a cikkben utánajárunk, milyen hibákat lehet elkövetni a termékek csomagolásánál és feladásánál. Ha szeretnél mindent tudni ebben a témában, akkor sok hasznos infóhoz juthatsz ennek a cikknek az elolvasásával.

Milyen a rossz vásárlói élmény?

Az interneten rendelt árucikkek kapcsán igen gyakran tapasztalhatóak negatív élmények, hiszen itt a megrendeléstől a kiszállításig több állomáson is áthalad a megrendelt termék.

A személyes vásárlással ellentétben a webshopokban úgy vásárolunk termékeket, hogy nem tudjuk kipróbálni, így lényegében látatlanban kell megvásárolnunk azt. De nem csak a termékkel lehet probléma, hanem a kiszállítás is okozhat fejfájást, ami valójában nem a webshop felelőssége, de a vásárlók nagy része mégis a webshopot ,,bünteti” azzal, hogy többé nem vásárol tőle.

Először nézzük meg, hogy vásárlói szempontból milyen kellemetlenségekkel lehet találkozni akkor, ha csomagot vár valaki.

Pontosan milyen rossz élmények tapasztalhatók?

1. Sérült a csomagolás és a termék

Az egyik leggyakrabban előforduló probléma, amikor a termék csomagolása sérült. Ilyenkor sajnos nagyon sok esetben a termék is elszenved valamilyen sérülést, ami akár használhatatlanná is teszi azt. 

 

Persze nem minden esetben történik így. Van amikor csak a csomagoláson látható sérülés, de a termék maga érintetlen. Ha azonban a termék doboza megsérül, az problémát okozhat, ha vissza szeretné küldeni azt a vásárló. Vannak ugyanis olyan kereskedések, ahol csak a termék eredeti csomagolásában veszik vissza a megvásárolt terméket. Ha pedig a termék doboza vagy zacskója komolyan megsérül, akkor a visszáruzás folyamán vita alakulhat ki ez ügyben. 

2. Rossz termék érkezik

Igen gyakori probléma, hogy a megrendelő nem az általa leadott rendelésben szereplő terméket kapja meg. Ez persze korrigálható, hiszen ezekben az esetekben mindig a kereskedő a felelős, mégis kellemetlenségeket okozhat. 

A csere akár több hétbe is kerülhet, és az is előfordulhat, hogy a vevő által rendelt termék idő közben elfogy, így a szolgáltató nem tudja teljesíteni a megrendelést. 

3. Késik a megrendelt áru

Az is előfordul, hogy a megrendelés után kommunikált időpontnál később érkezik meg az áru. Ez roppant kellemetlen vásárlói szempontból, hiszen sok esetben a megrendelő munkáját vagy előre megtervezett programját is meg tudja hiúsítani a késés.

Természetesen ezek a problémák a vásárlót érintik közvetlenül, de közvetett módon a csomagot feladó cég vagy magánszemély, illetve sok esetben a kiszállítást végző vállalkozás megítélését is negatívan befolyásolja. Ha például rosszul van összekészítve a csomag, akkor a fuvarozó se tudja azt normálisan kezelni, így róla is rossz vélemény alakul ki a vásárló szemében, pedig a csomagolás minősége nem rajta múlik.

A csomagfeladás kapcsán tehát egyetlen hiba minden érintett szereplőre hatással van, így egy olyan rendszerről beszélünk, ahol minden érintett fél célja, hogy a legjobb minőségű szolgáltatás valósuljon meg a lehető leggyorsabban, a legpontosabban.

 

Most pedig nézzük, mire érdemes odafigyelni a csomagfeladásnál, hogy elkerülhetőek legyenek ezek a problémák.

5 hiba a csomagfeladásnál, amit el kell kerülni

A pontos csomagfeladás tehát kiemelten fontos a kiváló vásárlói élmény kialakításában, hiszen ha itt hiba történik, az a folyamat minden résztvevőjére hatást gyakorol.

1. Helytelen csomagolási mód

Ahogy említettük, a nem megfelelő csomagolás okozza az egyik legtöbb problémát. 

A helyes csomagolási mód megválasztása így rendkívül fontos, hiszen a csomagolás nem csak a szállításban segít, hanem védi a terméket a sérülésektől.

Milyen tényezők alapján kell kiválasztani a csomagolást?

  • A termék mérete

A méret értelemszerűen alapjaiban határozza meg, hogy milyen csomagolást tud a feladó készíteni. Egyes csomagolási módok szinte minden méretű termék esetén használhatók, de vannak olyanok – mint például a ládába csomagolás – ami egy bizonyos méret felett nem kivitelezhető.

  • A termék tömege

A mérethez hasonlóan a becsomagolt termék tömege is fontos. A nehéz, így nehezen mozgatható terméket például nincs értelme – és nem is nagyon lehetséges – papírba csomagolni, mert a mozgatásakor egyszerűen leszakad róla a papír. Persze azt nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy a könnyű terméket könnyebb csomagolásba kell helyezni, hiszen egy könnyű termék is lehet roppant értékes és sérülékeny. 

  • Mennyire törékeny a termék?

Talán a legfontosabb szempont mind közül, hogy az adott terméke mennyire törékeny és/vagy sérülékeny. 

Értelemszerűen a sérülékenyebb termékeket dobozba, kibélelve kell csomagolni. Érdemes emellett a dobozon is jelölni jól látható, figyelemfelkeltő módon, hogy a csomagban törékeny termékek vannak, így minimalizálni lehet a sérülés esélyét.

Azoknál a termékeknél azonban, ahol nincs szükség erre, ott felesleges túlbonyolítani a csomagolást, hiszen csak többletköltséget vállal magára a feladó.

  • Milyen feltételeket állít a választott fuvarozó cég?

Az is fontos, hogy a választott szállítócég milyen feltételek mellett tudja elvégezni a munkát. Minden fuvarozással foglalkozó vállalat konkrétan meghatározza, mekkora méretű, tömegű termékek szállítását vállalja, illetve a szükséges csomagolási módot is a legtöbb esetben meghatározza.

Így érdemes alaposan átnézni, az egyes cégek milyen feltételek mellett vállalják a szállítást, és ez alapján elvégezni a csomagolást. Így azonban először ki kell választani a céget, és utána elvégezni a csomagolást. Ha nem ebben a sorrendben intézzük a dolgot, akkor leszűkítjük a saját lehetőségeinket.

2. Figyelmetlenség a csomagfeladásnál

A csomagfeladásnál igen gyakori probléma, hogy a feladó rosszul adja meg a kiszállítási címet, illetve a címzett adatait. 

Emiatt aztán a kiszállítás sok esetben sikertelen, hiszen a rossz címre kiszállított terméket nem tudják a futárok átadni.

Ha a cím és a név még stimmel is, sokszor a címzett telefonszáma nem stimmel, így a futár nem tudja felvenni a kapcsolatot vele, így szintén meghiúsulhat a csomag átadása. 

De mit lehet tenni, hogy ezt elkerüljük?

A címzésnél többször is alaposan ellenőrizni kell, hogy a csomagra – és a csomagfeladáshoz szükséges nyomtatványokra – a megfelelő adatok kerültek-e. Ez mindössze pár percet vesz igénybe, viszont rengeteg kellemetlenségtől meg tudjuk magunkat kímélni, ráadásul így csökken annak a lehetősége, hogy a vevő nem kapja meg a terméket. Ez azonban automatizmussal is kizárható. Így a vásárlónak egszer kell helyesen rögzíteni az adatokat, így utána már nem okozhat ez problémát, hiszen a további műveletek ez alapján zajlanak.

3. A nem megfelelő szállítási mód választása

A csomagfeladásnál – ha házhoz rendeli a feladó a futárt – gyakran elkövetett hiba, hogy előbb rendeli meg a szolgáltatást, mint hogy elkészülne a termék csomagolásával a feladó. Ha túl hamar érkezik a futár a csomagot felvenni, akkor a feladó nem tudja rendesen becsomagolni, és akár az is előfordulhat, hogy a futár nem veszi fel a csomagot, hiszen számára az idő rendkívül fontos, és nem tud várakozásra időt pazarolni.

Épp ezért érdemes előbb becsomagolni a terméket, és utána megrendelni a szállítást. Emellett pedig a csomagpontok használata is egy jó megoldás lehet, hiszen ezekről a pontokról naponta többször is elszállítják a csomagokat, így nem kell a futárra várni. Ez persze nagyméretű és nehéz termékeknél kevésbé járható út, hiszen ezeknek a kézzel való mozgatása sokszor több emberes munka.

4. A futár nem megfelelő informálása

A sikertelen vagy késve történő kiszállítás igen gyakori oka, hogy a futár nem kap meg bizonyos fontos információkat, amelyek megkönnyítik a munkáját.

 

Ilyen lehet például a kiszállítás helyének pontos megadása, vagy az, ha a helyszínen mondjuk a nem megszokott módon lehet elérni a címzett helyét. A futároknak rengeteg ideje elmehet azzal, hogy a megfelelő helyre eljussanak.

Ezen azonban a csomagot feladó személy tud könnyítani, hiszen ha számára ismert területre viszi a futár a csomagot, akkor elláthatja a szükséges információkkal, így megkönnyítve, gyorsítva a dolgot. Ez pedig mindenki számára pozitív eredményeket hozhat, hiszen a vásárló hamarabb kapja meg a csomagot és a futár is hamarabb végez a munkával.

5. Nem megfelelő futárszolgálat választása

A helytelen csomagolási módoknál említettük, hogy a csomagfeladás sokszor azért nem zajlik zökkenőmentesen, mert nem megfelelő futárcéget választ a feladó. 

A szolgáltatás megrendelése előtt a feladónak alaposan utána kell járnia, hogy az egyes cégek milyen feltételek teljesülése mellett tudják vállalni a munkát. Ráadásul arra is figyelmet kell fordítani, hogy milyen lehetőségei vannak a vásárlónak, aki a csomagot várja. Ha például a feladó olyan futárszolgálatra bízza a munkát, akik előre nem tudják megmondani, mikor tudják teljesíteni a kézbesítést, az kellemetlenséget okozhat a vevőnek is, hiszen nem tudja úgy intézni a dolgait, hogy otthon legyen a csomag érkezésekor.

A kommunikáció tehát rendkívül fontos a sikeres csomagszállításnál, hiszen a vevő és az eladó folyamatos egyeztetése során lehet csak megtalálni azt a megoldást, ami minden fél számára a lehető legjobb eredménnyel zárul.

Ha pontos és sokoldalú kiszállításra van szükség

A cikkben bemutattuk, hogy milyen dolgokra kell figyelni ahhoz, hogy minimalizálni tudjuk a csomag feladásakor történő hibákat. Ezeknek az egyik legfontosabb része a megfelelő csomagolási módszer megtalálása mellett az, hogy a lehető legmegfelelőbb futárcégre bízzuk a szállítást, hiszen a siker igen nagy mértékben múlik ezen is.

Ha egy pontos, megbízható futárcéget keresel, akkor nézz körül a szolgáltatásaink között. A Futár.hu kisméretű csoamgoktól kezdve akár raklapos termékek szállításában is segítségedre lehet, így igen széles körben tudunk ügyfeleinknek kiváló minőségű, megbízható szolgáltatást nyújtani.

Szólj hozzá Te is!

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.

Speed, reliability, cost-effectiveness