2022-08-02

Egy kiváló futárcég 3 legfontosabb jellemzője

Amikor egy cég – vagy akár egy magánszemély – futárszolgálatot keres, nem mindig van tisztában azzal, hogy milyen szolgáltatásra is van szüksége. Különösen akkor, ha korábban nem vett igénybe ilyen szolgáltatásokat. 

Melyek egy kiváló futárcég jellemzői? Honnan tudjuk, hogy milyen szállító cégre is van szükségünk?

Ebben a cikkben utánajárunk, melyek a kiváló futárcégek ismérvei. Ha szeretnéd tudni, milyen jellemzőket kell keresni akkor, ha a legjobb szolgáltatást akarod igénybe venni, akkor mindenképpen olvasd végig cikkünket. 

Milyen feladatokat láthat el egy futárcég? 

A fuvarozással foglalkozó vállalatokat számos különféle szempont alapján kategorizálni lehet. Legyen szó akár belföldi, akár külföldi szállítmányozásról, a lényeg a megrendelő által elszállítani kívánt termékek eljuttatása a megadott helyre a lehető leggyorsabb és legbiztonságosabb módon, gazdaságosan.

Az áru szállítása és az ezzel kapcsolatos feladatok lényegében minden futárcég alfája és omegája. Emellett azonban vannak egyéb feladatok, amik a részét képezik a működésnek.

Ilyen például a visszáru kezelés. A hibás és sérült termékek visszaszállítása is egy fontos feladat, amiben a futárok szintén szerepet játszanak. Különösen akkor fontos ez, amikor egy áruház (akár webáruház is lehet) saját raktárral és futárokkal is rendelkezik. Ilyenkor a visszaküldött termékek kezelése is részét képezi a futárok feladatának. 

Vannak olyan futárcégek, akik csak kis méretű csomagokat szállítanak, mások azonban nagyobb csomagok szállításával is foglalkoznak. Léteznek olyan vállalatok is, akik kamionokkal is rendelkeznek, így hatalmas tömegű és mennyiségű termék mozgatására is képesek. 

Legyen szó azonban egy nagyvállalatról vagy akár egy kis cégről, akadnak olyan területek, amelyek esetében igen könnyű hibázni. Ezek a hibák pedig komoly hatást gyakorolhatnak a cég sikerességére is.

Területek, ahol könnyű hibázni 

1. Sok hibás kiszállítás

A hibázásra egy logisztikai folyamat során számtalan lehetőség adódik, és teljesen normális, hogy a folyamat résztvevői – lévén emberek vesznek részt benne – elkövetnek kisebb-nagyobb hibákat.

A sérülten kiszállított termékek okozzák az egyik legtöbb problémát, és ez egyes esetekben a futárok hanyag árukezelése miatt alakul ki. Persze nem minden sérülésről a futárok tehetnek, hiszen a legtöbbször az áru nem megfelelő csomagolása okozza a problémát.

A késések és a rossz címre vitt termékek is olyan problémák, amelyek nagyon sok kellemetlenséget okoznak, hiszen ilyenkor szintén rossz vásárlói élményei lehetnek a megrendelőnek. A több ilyen élmény pedig arra fogja sarkallni, hogy keressen egy másik futárcéget.

Az áruszállítás során minden vállalat szokott hibákat elkövetni, ezeknek a mennyisége és a súlyossága azonban jelentősen befolyásolja a cégről kialakult véleményt.

 

Ha egy cég sok hibát követ el, akkor igen rövid idő alatt találnak megbízhatóbb partnert az ügyfelek. A sok hiba tehát gyorsan rontja az adott cég renoméját. 

2. A futárok nem megfelelő viselkedése

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos szereplői a futárok egy cég működésének. Azon kívül, hogy ők végzik el a feladatok legjavát, az ügyfelekkel is ők kerülnek közvetlen kapcsolatba, ami sokszor megterhelő lehet.

Egy kiemelkedő futár azonban jól kommunikál és tud bánni az emberekkel. Ez pedig talán a legfontosabb. 

 

Ha egy futárcég futárjai rendszeresen illetlenül vagy gorombán viselkednek a megrendelőkkel, akkor az rossz fényt vet a vállalatra is. A cég vezetésének azonban óriási szerepe van ebben. Hiszen ha nem kommunikálja a futárok felé, hogy milyen viselkedést vár el tőlük, akkor könnyebben alakulnak ki problémás helyzetek.

A futárok a személyiségükkel is dolgoznak, így a megfelelő modor alapfeltétel. A derűs hangulat ráadásul pozitív képet alakíthat ki a vevőben is, hogy az adott futárcégnél kedves, segítőkész futárok dolgoznak. Ez pedig jótékony hatással lehet a cégről kialakult véleményre, így a megrendelések számát is növelheti.

Korábban írtunk cikket arról, milyen egy jó futár.

3. Nem megfelelő szolgáltatás

A futárcégek sikerességének az egyik kulcsa, hogy jól megválasztják, pontosan milyen szolgáltatásokat és milyen feltételeket biztosítanak a megrendelőik számára. 

A vállalt szállítási módok, időszakok megválasztása kulcsfontosságú. Ezeket ráadásul a konkurens cégek szolgáltatásaihoz is igazítani kell, hiszen ha egy cég sokkal szűkösebb lehetőségeket tud biztosítani, akkor könnyebben hátrányba kerülhet, ez pedig a gyors gazdasági változások miatt rövid időn belül akár ahhoz is vezethet, hogy az adott futárcég kiszorul a piacról.

A lehetőségekhez képest a legtöbb opciót biztosítani kell a vásárlók számára, persze úgy, hogy közben változatlanul törekedni kell a minőségi szolgáltatásra, hiszen ha ez nem valósul meg, akkor mindenképp hanyatlásra van ítélve a cég.

Ezek a hibák tehát könnyen ronthatnak egy futárcég helyzetén, így törekedni kell arra, hogy a cég vezetése elkerülje vagy legalább minimalizálja ezeket a hibákat.

És milyen jellemzőkkel kerülhetők el ezek?

A legfontosabb jellemzők

A következőkben bemutatunk három olyan tulajdonságot, melyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a futárcég korábban említett hibái elkerülhetőek legyenek.

1. Rugalmasság

A rugalmasság egy futárcég működésében azt jelenti, hogy a kiszállítások megszervezése és kivitelezése közben tud reagálni a hirtelen kialakult problémákra, illetve ha a megrendelőnek különös igényei és elvárásai vannak, azok teljesítésében is partner tud lenni.

Ez persze rendkívül nehéz, hiszen a kiszállítások alaposan meg vannak tervezve, de arra mindenképpen törekednie kell a vállalatnak, hogy az ügyfelek észszerű, és megvalósítható kívánságaihoz igazodjon, hiszen ezzel tehet még jobb benyomást az ügyfélre. Óriási különbség van aközött, hogy egy futárcég egyszerűen elvégzi a munkát és aközött, hogy arra törekszik, hogy az ügyfél a lehető legkiválóbb szolgáltatást tudja igénybe venni.

2. Sokoldalúság

A sokoldalúság arra utal, hogy több különféle szolgáltatásban is kiemelkedően tud az ügyfél segítségére lenni a futárcég. Legyen szó akár egyszeri megrendelésről, akár hosszú távú együttműködésről. 

 

Az se számít, hogy nappali vagy éjszakai, belföldi vagy külföldi fuvarozásról van szó. Egy kiemelkedő futárcég minden felmerülő problémára tud nyújtani egy megoldást, és ezt az ügyfelek felé kommunikálni is kell. 

Ebből tudni fogják, hogy milyen területeket illetően számíthatnak az adott cég szolgáltatásaira. 

3. Kompatibilitás

A harmadik jellemző a kompatibilitás. A korábban említett hibák elkerüléséhez a lehető legtöbb logisztikai feladatot el kell tudni végezni.

Ezt a tulajdonságot persze az is befolyásolja, hogy milyen gépparkkal, mekkora állománnyal dolgozik az adott futárcég. Ha például csak puttonyos, kisebb méretű tehergépjárművek alkotják a gépparkot, akkor értelemszerűen nem lehet hatalmas méretű és tömegű áruk szállítását végezni.

A portfólió kialakítását úgy kell elvégezni, hogy a lehetőségekhez mérten a lehető legszélesebb szolgáltatást biztosítsa a cég a megrendelők számára. 

 

Fontos továbbá, hogy ezeket egyértelműen kommunikálni kell feléjük, hiszen így elkerülhetőek olyan szituációk, amikor amiatt kell nemet mondani egy-egy megrendelésre, mert a cég nem rendelkezik megfelelő feltételekkel. Ilyen például az a szituáció, amikor a weboldalon nincsen megfelelően kommunikálva, milyen jellegű munkák végzését tudja vállalni.

A befektetett munka meghozza gyümölcsét?

Ha egy cég – legyen szó bármilyen vállalkozásról – megfelelő energiát fektet a vállalkozásba, és valódi értéket akar átadni, akkor ki fog emelkedni a silányabb szolgáltatások közül. A valóban értékes szolgáltatást hosszú távon többre értékelik a vásárlók, még akkor is, ha nagyobb összegekbe kerül.

Kifejezetten igaz ez azokra a vállalkozásokra, ahol bizalmi kérdésekről is szó van. A futárcégek pedig egyértelműen ebbe a kategóriába tartoznak, hiszen az általuk szállított áruk sokszor rendkívül értékesek, így nem mindegy, kire bízza rá a megrendelő ezeket.

Ha igazán megbízható futárcéget keresel, hívj minket bátran. Szolgáltatásaink között mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt, legyen szó belföldi vagy akár külföldi fuvarokról, kisméretű vagy akár raklapos termékekről.

Nálunk egy nagy szakértelemmel rendelkező és megbízható csapat segít majd neked megkeresni a legjobb megoldást. Segítünk kiválasztani a legjobb szolgáltatást, ami a legoptimálisabb megoldást nyújtja számodra a kiszállítást illetően. 

Ehhez azonban szükségünk lesz a küldemény adataira: kiemelten fontos a küldemény mérete, tömege, csomagolása. Emellett pedig tudnunk kell, hogy törékeny-e, honnan és hova kell szállítani, mikortól mehetünk érte, és mikorra kell a megadott címre megérkeznie a csomagnak. 

Szólj hozzá Te is!

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.

Gyorsaság, megbízhatóság, költséghatékonyság