2022-04-29

Hogyan optimalizálhatjuk az e-kereskedelmi eladásokat mobilon?

Az okostelefonok fejlődésével párhuzamosan kiszélesedett azok felhasználási módjainak palettája is, és ma már jóformán tényleg mindent el tudunk intézni a telefonunkról. 

Természetesen az e-kereskedelemre is egyre nagyobb hatást gyakorolnak az okostelefonok. Egy igazán jól működő webshopnak ma már nem csak számítógépen való böngészés közben kell jól működnie, hanem okostelefonokra is optimalizáltnak kell lennie. 

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan lehet egy webshopot okostelefonra is optimalizálni, és annak is utánajárunk, milyen módon befolyásolja ez az e-kereskedelmi eladásokat.

Mit jelent a mobilos optimalizálás?

Egy webshop mobilos optimalizálása lényegében az a folyamat, amikor a webshopot okostelefonon is jól használhatóvá tesszük.

Enélkül a vásárlók jó eséllyel rossz felhasználói élményben részesülnek, ami csökkenti az esélyét annak, hogy visszatérnek-e később a webshopunkba.

Az optimalizálás azonban nem annyit jelent, hogy okostelefonos felületet kattintható gombokkal látja el a weboldal fejlesztője. Ez egy sokkal több tényezős folyamat, amelyre részletesen ki fogunk térni a cikkben.

De miért annyira fontos ez az e-kereskedelemben?

Miért az egyik legfontosabb dolog a mobilos optimalizálás?

Az okostelefonok fejlődésével és a mobilinternet egyre szélesebb körű felhasználásával az e-kereskedelem is egyre nagyobb szerephez jutott.

Ma már a kereskedelem egy igen jelentős része zajlik az online felületeken. 2021-ben az USA-ban például 2020-hoz képest 15,2%-kal nagyobb volt az e-kereskedelemben kifizetett pénzek összege, ami szignifikáns növekedésnek tekinthető.

És hogy miért növekszik ilyen rohamosan az e-kereskedelmi szektor?

  • A vásárlók már nem csak böngésznek a telefonjukon, hanem vásárolnak is. Egyre többen használják az okostelefonjukat vásárlásra, hiszen kényelmes, gyors. Az is szerepelhet a magyarázatok között, hogy sokan nem is használnak számítógépet, hanem minden online tevékenységüket okostelefonon végzik.

  • A keresőmotorok a mobilra optimalizált oldalakat helyezik előre. Így a mobilra optimalizált webshopok és weboldalak egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak, aminek köszönhetően nő a megrendelések száma, és ez további vásárlók megjelenésével jár.

  • A Z generáció tagjai és az új évezredben születettek már mobillal a kezükben nőttek fel. A mai fiatal nemzedékek tagjai már a mobiltelefon megjelenése után születtek, így mire ezeknek az eszközöknek a használói lettek, már az okostelefonok is elterjedtek voltak. Számukra semmilyen újdonságot nem okoztak az okoseszközök, hiszen már ,,készen kapták őket”. Értelemszerűen így a rajtuk való vásárlás is természetes számukra. 

Milyen egy webshop, ami rosszul működik telefonon?

Egy rosszul működő webshop vagy weboldal tehát rossz felhasználói élményt nyújt, ráadásul a böngészők algoritmusai is rossz értékeléssel látják el őket, így jelentős hátrányban vannak egy jól optimalizált webshoppal szemben.

A rosszul optimalizált weboldal ismérvei:

  • Lassan tölt be a weboldal

  • Gyengék a webshop cselekvésre buzdító tartalmai (Call to Action), a weboldal nem keresi a kontaktot a vásárlóval. Az e-kereskedelemben az CTA az egyik legfontosabb tényező, hiszen egy jól működő, érdekfeszítő visszahívással rengeteg ügyfelet vissza lehet csábítani, vagy további vásárlásra lehet ösztönözni.

  • Ha a webshop rosszul működik okostelefonon, az nagyban rontja az élményt, és így a vásárlói kedvet. Ha a weboldal görgetése és a egymásból nyíló oldalak rosszul működnek vagy szétesnek, az jelentősen rontja anna kaz esélyét, hogy a vevők ezen a weboldalon fognak vásárolni. Az okostelefonok esszenciája a képernyők gördítésében rejlik, és egy jól optimalizált weboldal erre épül.

  • Az okostelefonok képernyője jóval kisebb mint egy monitor, így azt jól kell kihasználni. Hasznos információkat és jó képeket kell használni a webshopban.  Ha ez nem teljesül, akkor nem fognak sokan online vásárolni az oldalról.

És hogyan lehet mobilra optimalizálni egy webshopot?

9 tipp, amivel mobilra optimalizálható egy webshop

1. Betöltési sebesség javítása

Böngészés és online vásárlás során az egyik legidegesítőbb dolog tud lenni, amikor a weboldal, vagy a webshop lassan tölt be, nem működnek bizonyos funkciók, illetve nem töltődnek be a termékekről feltöltött képek.

Ezek mind azért is történhetnek meg, mert a webshop nincsen okostelefonra fejlesztve, így hiába is várjuk, hogy jól működjön.

Egy jól fejlesztett webshop ráadásul nem csak a vásárló számára lesz kényelmes és vonzó, hanem a keresési találatok rangsorában is előrébb fog elhelyezkedni, hiszen a különféle böngészőmotorok már olyan intelligensek, hogy az oldalak betöltési sebességét is értékelik és azok alapján is alakítják a rangsort.

 

2. Reszponzív weboldal

A reszponzív weboldal nem azt jelenti, hogy egy teljesen új webdizájnt kell kialakítani a mobil eszközökre. 

Az igazán jól felépített weboldalak és webshopok ugyanarról a forráskódról futnak, csak éppen a reszponzív kialakítás miatt – ami magyar fordításban ebben az esetben annyit jelent, hogy kedvezően reagál – egyaránt jól működik asztali számítógépen, laptopon, táblagépen és okostelefonon is.

3. Lokalizált információkkal kell ellátni a vásárlókat

A telefonon vásárlók sokszor úton vannak, így helyspecifikus szűrőkkel lehet kedvezni a vásárlóknak. Beépíthető például olyan funkció is a weboldalra, ami csak a vásárló pozíciója szerint mutatja meg az elérhető üzleteket. 

De akár egy weboldalon is lehet olyan szűrőket elérhetővé tenni, amivel a vásárló szűkíteni tudja a rengeteg elérhető terméket a saját érdeklődése szerint.

4. A CTA-k rendkívül fontosak

A CTA-k (Call to Action), vagyis a cselekvésre való ösztönzők rendkívül fontosak az online értékesítés során. 

Egy jól működő webshopban a jól elhelyezett CTA-k kiemelt szerepet kapnak, ráadásul okostelefonon még jobban lehet őket használni, hiszen kisebb a képernyő, így még szembetűnőbb módon el lehet helyezni őket.

5. Minél több fizetési mód, annál jobb

Az online fizetési módok ma már szinte korlátlan mennyiségű lehetőséget biztosítanak számunkra. 

Az okostelefonon való vásárlások során kiemelten fontosak a különféle online fizetési módok, hiszen a legtöbb okostelefon-felhasználó már nem is használja a bankkártyáját, hanem a telefonhoz csatlakoztatja azt és a beépített NFC technológia segítségével fizet.

Minél több fizetési módot teszünk elérhetővé a webshopban, annál kényelmesebbé tesszük a vásárlást a vevők részére. A gördülékeny fizetési folyamat pedig igen jó élményt nyújt, így ha jól működik a webshop fizetési rendszere, az vonzó lehet a vásárlók számára.

 

6. Minimalizálni kell a felugró üzeneteket

A felugró push üzenetek jó pár évvel ezelőtt még forradalmi újításnak számítottak, ma már azonban inkább elavultnak tekinthetőek.

A legtöbb weboldalon és webshopban a felugráló ablakok frusztrálják a vásárlókat. Ezek ráadásul egy okostelefonon még zavaróbbak lehetnek, így érdemes velük óvatosan bánni. Előfordulhat,hogy egy okostelefonon böngésző potenciális vevő a túl sok felugró ablak miatt hagyja ott a webshopunkat.

7. Kevesebb szöveg, nagyobb eredmény

Kerülni kell a sok szöveget tartalmazó leírásokat az okostelefonokra is optimalizált webshopoknál, hiszen okostelefonon nem annyira kényelmes olvasgatni, mint monitoron. 

A rövid, lényegretörő leírások sokkal jobban működnek telefonon, így a vásárlókat is jobban kielégítik. Ez pedig pozitív hatást gyakorol a vásárlások számára.

Itt érdemes megemlíteni, hogy a webshopban a képek talán még a leírásoknál is fontosabbak. A termékekről feltöltött képeknek jó minőségűnek kell lenniük, és könnyen nézegethetővé kell őket tenni. Közben azonban arra is ügyelni kell, hogy ne legyenek túl nagy méretűek, hiszen az lassíthatja a weboldal működését.

8. Vendégfiókkal is lehessen vásárolni

A webshopokban korábban csak regisztráció útján lehetett kosarat összeállítani. Később azonban megjelent a vendégfiókkal való vásárlási lehetőség, aminek hatalmas hozzáadott értéke van a webshop vásárlóinak szemében.

Sokan azért nem veszik meg  a telefonon összeállított kosarukat, mert amikor már összeállították azt, a weboldal csak regisztráció ellenében engedélyezi a vásárlást. 

Ezzel rengeteg ügyfelet lehet veszteni, hiszen sokan vannak, akik nem szeretnek minden webshopban regisztrálni. Az ilyen vásárlók megtartása érdekében létre kell hozni olyan lehetőséget is, hogy regisztráció nélkül is lehessen vásárolni. 

 

9. Többféle szállítási mód biztosítása

A mobilos vásárlások során az is előny lehet egy webshop számára, ha az ügyfél minél többféle szállítási mód közül tud választani. 

Vannak, akik szeretik egészen a lakásig rendelni a termékeket, másoknak azonban a csomagponton való elhelyezés az ideális, ugyanis nem mindig tudnak otthon tartózkodni.

A webshop tehát annál jobb, minél több szállítási módot lehetővé tesz, így a megrendelő ki tudja választani az általa legjobban preferált szállítási módot.

A cikkben bemutattuk, milyen módon lehet a legjobban optimalizálni egy webshopot okostelefonra. A jövőben egyre nagyobb hangsúly kerül a kereskedelem eme módjára, így érdemes minden webshop számára az okostelefonokra való optimalizálás.

Ha pedig egy igazán jó futárszolgálatra van szükséges – legyen szó egyszeri vagy rendszeres szolgáltatásról – nyugodtan keress minket az elérhetőségeinken.

Szólj hozzá Te is!

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.

Gyorsaság, megbízhatóság, költséghatékonyság