2021-11-11

Rendelések növekedése a karácsonyi időszakban: így készülj fel

A karácsonyi időszak, különösen az elmúlt 1-2 évben lezajlott események miatt, a webshop tulajdonosok számára óriási erővel bír. Hiszen egyre inkább az e-kereskedelem felé billen a mérleg nyelve: sokan sokkal szívesebben rendelik meg kényelmesen, otthonról az ajándékokat.

De vajon fel tudsz készülni a megnövekedett rendelésszámra? Mit tehetsz annak érdekében, hogy ne érjen váratlanul a nagy roham?

Hogyan készítsd fel a webshopod és a kommunikációs felületed az év legakítvabb időszakára? 

Mihez kezdj az át nem vett csomagokkal, hogyan csökkentsd a számukat?

És milyen tippeket tudunk adni mi ahhoz, hogy sikeresen zárd az év végét?

Alábbi cikkünkben minden felmerülő kérdésedre igyekszünk megtalálni a választ.

Megnövekedett rendelésszám: fel tudsz rá készülni?

Tapasztalt webshop tulajdonosként valószínűleg nem ér már váratlanul a karácsonyi időszakban megnövekedett rendelésszám. Azonban ha még “kezdő webshopos” vagy, akkor azonban érdemes felkészülni a váratlanra: az ünnepi forgatag nálad is megjelenik majd. Ez természetesen egyrészt nagyszerű, hiszen egy jól felépített webáruház nagy sikereket könyvelhet el ebben az 1-2 hónapban.

Ha azonban még nincs akkora tapasztalatod ezzel, érdemes már időben felkészülni a megnövekedett rendelésszámra, a leterhelt honlapra, és a rengeteg kiszállítandó csomag raktározására, a vásárlói visszajelzésekről nem is beszélve.

Ha elégedett vevőket szeretnél, készítsd fel a webshopod időben erre az időszakra!

Így nem ér majd váratlanul a nagy roham

A forgalom megnövekedése nem véletlen: egyre többen rendelnek inkább otthonról, ahelyett, hogy a boltokat járnák.

Ez neked kifejezetten kedvező, különösen, ha betartasz néhány aranyszabályt.

Lássuk, miket érdemes átgondolni, ellenőrizni esetleg egy kis ráncfelvarrással ellátni a nagy rendelések előtt.

A webáruház technikai háttere

A technikai háttér biztosítása legyen mindig az elsők között. Ha akciókkal, hirdetésekkel is készülsz, és jól teszed, ha készülsz, a karácsonyra, a látogatottság extrém módon megnövekedhet.

Erre azonban a webshopok nagy része nem készül fel, így lassú oldallal és elérhetetlen termékekkel találkozhat a vásárló. 

Érdemes egy gyorsabb szerverre váltani ebben az időszakban, és a technikai oldalt is előtérbe helyezni: egy könnyebben navigálható, kényelmesen kezelhető oldal a vásárlói elkötelezettséget is növelheti.

Az elfogyott termékek ellen is felléphetsz: a legnépszerűbbekből készíts vagy rendelj többet, hogy ne érje csalódás a vásárlóidat.

Készülj fel időben!

Már az őszi időszakban elkezdődhet az ajándékvadászat: erre pedig neked is érdemes felkészülni. Ez nem csak a marketingre igaz: az árukészletek feltöltése, a karácsonyi tematika már jóval előbb elkezdődhet, mint december eleje.

Ha plusz árut kell rendelni, illetve a raktározási folyamatokat optimalizálni, azt már jóval előbb érdemes elkezdeni.

Technikai tanács, de a lapraszerelet dobozokat érdemes előre meghajtani, ha van idő. Ilyenkor megnövekedik a kosárérték és érdemes lehet nagyobb dobozokkal is készülni.

Apróságnak tűnhet, de ha előre felkészülsz, nem fog annyira váratlanul érni ez az időszak, és az idegrendszered is ép marad.

Hirdetések és marketing kezelése

Ha a webshopod felkészült, érdemes extra energiát fektetni a marketingbe is. Az időben kiküldött hírlevelek, a jól elhelyezett hirdetések szó szerint aranyat érhetnek.

Teszteld a hirdetéseket, különíts el extra költségeket hirdetési kampányokra: nagy eséllyel többe fog kerülni, mint egy átlagos hónapban, de ha ügyesen állítod össze, jóval nagyobb bevételre is számíthatsz.

Gondold át az akciókat, kedvezményeket és kuponokat is: sokszor ezek is vásárlásra ösztönözhetik a látogatót.

Mobilra optimalizálás

Ma már a legtöbben a mobiljuk segítségével intézik a vásárlásaikat is. Ha a webshopod nem mobilra optimalizált, nagy mennyiségű rendelést bukhatsz.

Fontos, hogy minden új funkciót mobilról is elérhessenek a vásárlóid!

A könnyű kezelhetőség, jól megjelenő termékfotók nagy előnyhöz juttathatnak a konkurenciával szemben!

Kedvezmények, kuponok kiszámolása

Üzleti szempontból is fel kell készülni a lehetőségekre: akciók, kuponok, időszakos kedvezmények? Egy alaposan átgondolt kedvezményrendszer nagyban növelheti a kosárértéket is.

Készíts költségtervet erre a hónapra, és vizsgáld meg, milyen akciókat tudsz nyújtani a webshopodban.

Ügyfélszolgálat: segítség a bajban

Kétségtelen, hogy a megnövekedett látogatói szám kérdéseket, érdeklődést és akár panaszokat is szülhet. Érdemes lehet ebben az időszakban kiszervezni vagy megnövelni az ügyfélszolgálat kapacitását, hiszen így a panaszokat is jobban kikerülheted.

Visszáru kezelése

A visszaküldések száma is megnövekedhet, ezért az oldaladon legyen egyértelmű, hogyan és milyen úton tehetik ezt meg vásárlóid.

Ha pedig növelnéd a vásárlások számát, szabhatsz kedvezőbb visszaküldési feltételeket erre az időszakra.

+1: Készülj fel lelkileg

Ebben az időszakban sokan idegesek, kapkodnak. Érkezhet negatív visszajelzés, lehet több reklamáció stb., ezekre pedig nem árt felkészülni, és pozitívan reagálni. Sokan elolvassák az értékeléseket és az arra adott válaszokat is, éppen ezért nem mindegy, mivel találkoznak majd a potenciális vevők. 

A legfontosabb, hogy tudatosítsd magadban, hogy ilyenkor ez egy természetes reakció, ne törj össze. Őrizd meg a jókedved inkább a pozitív visszajelzésre fókuszálj! 

Készülj fel a negatív hangvételű visszajelzésekre, és gondold át előre, hogyan reagálhatsz majd rájuk.

Át nem vett csomagok: így csökkentsd a problémát

Az át nem vett csomagok száma is megnövekedhet: a nagy rohanásban megfeledkezhetnek a rendelésekről. Azonban minderre felkészülhetsz előre!

  1. Gyorsabb szállítás: ehhez egy erős logisztikai háttér és egy megbízható futárszolgálatra lesz szükséged. Ha már a rendelés napján összekészíted a csomagot, hogy mielőbb kiszállításra kerüljön. Ez azért is kedvező, mert a leterhelt logisztika komoly problémákat szülhet a továbbiakban.

  2. Szállítási folyamat nyomon követése, kommunikálása: ha a vásárlód fel tud készülni arra, hogy mikor tudja majd átvenni a csomagot, sokkal kisebb arányú lesz az át nem vett csomagok száma. Emellett fontos, hogy minden változásról, esetleges késésről is értesítsd a megrendelőt.

  3. E-mailes kommunikáció, ügyfélszolgálat: ha automatikusan tud a csomagjáról, mindkettőtök dolga egyszerűbb lesz. Az emailek tartalmazzák a rendelést, a kiszállítási időt, a futárszolgálat és az ügyfélszolgálatod elérhetőségét.

  4. Megbízható futárcég kiválasztása: nem csak akkor van szükség a megbízhatóságra, ha törékeny vagy nagy értékű csomagot szállíttatsz ki. Kérj be több ajánlatot és válaszd ki a legszimpatikusabb megoldást!

  5. Logózott csomagolás, céginformációk pontos feltüntetése: nem csak márkaépítésre, hanem a bizalom megszerzésére is remek megoldás. Ha a vásárlód tudja, honnan érkezik a csomagja, hamar felismeri, és szinte biztos, hogy át is veszi azt.

  6. Az előreutalásos, vagy online fizetéses rendeléseid számának növelése: szinte biztos lehetsz abban, hogy ha előre kifizeti a rendeléséd, vásárlód át is veszi majd azt.

  7. Extra futárszolgáltatások: a legtöbb futárszolgálat biztosít olyan szolgáltatásokat, amik segítségével növelheted a kiszállítási folyamatokhoz kapcsolódó ügyfélelégedettséget. Érdeklődj a lehetőségeidről, és használd ki őket!

  8. Csomagpontos lehetőségek. érdemes belekalkulálni a szállítási feltételek közé a csomagpontot is, hiszen sokaknak ez egy rugalmasabb és kényelmesebb megoldás.

  9. Utólagos kommunikáció a vásárlóval: a vásárlás és átvétel után se hagyd magára a vásárlód. Ha első rendelésénél érzi, hogy partnerként kezeled, a jövőben is megbízható lesz majd.

Tippek a sikeres karácsonyi értékesítéshez

Sikeres karácsonyi kampányra vágysz? Segítünk abban, hogy hogyan készülhetsz fel minderre!

Figyeld a konkurenciát!

Mikor kezdik el a kommunikációt? Mik az erősségeik és gyengeségeik? Ha figyelembe veszed a konkurenciát, és előre tervezel, nem érhet akkora meglepetés.

Készíts stratégiát és kommunikációs tervet, amelyben szerepeljen a konkurenciafigyelés is!

Szabadíts fel nagyobb hirdetési összeget!

Elengedhetetlen szempont a költségtervezés. Minél több emberhez jutnak el az akcióid és a termékeid elérhetősége, annál sikeresebb lesz ez az időszak.

Fordulj szakemberhez, bátran szánj erre egy magasabb összeget ha megteheted!

Tartsd szem előtt, hogy a Facebook és a Google hirdetések ára is megemelkedik ilyenkor, ezért így tervezd meg a költségeidet!

A marketing kiemelkedő szerepe    

Kétségtelen, hogy a jól felépített, átgondolt logisztikai folyamatok és remek webshopos ajánlatok mit sem érnek, ha nem jutsz velük célba. Fontos, hogy a marketingköltségeid is átszámold és csoportosítsd ilyenkor.

Targetálás, célcsoportok    

Személyre szabott ajánlatok, a célcsoportod ismerete: ezek a legfontosabb szempontok ahhoz, hogy sikeres karácsonyi időszakot zárj. Ha a megfelelő ember találkozik a megfelelő hirdetéssel, nagyobb eséllyel lesz belőle vásárló.

Kedvezmények

Érdemes megfontolni, milyen százalékos kedvezményekben részesítheted a vásárlóid. Ha ez nem fér bele neked, lepd meg őket apró ajándékokkal: ez lehet egy nagyobb értékű termék mellé csomagolt kisebb értékű, vagy akár egy termékminta is.

Nem csak az elégedettségüket, hanem az elköteleződésüket is növelheted ezzel.

Kommunikáció

Az esetleges kedvezményeket kommunikáld előre! Fontos azonban, hogy bármilyen akciót is eszelj ki, mindig legyél őszinte, és ne vezesd félre a vásárlókat!

Hibák, amelyeket ne kövess el

Most már tudod, hogyan lehet jól csinálni, azonban arról is szót kell ejtenünk, mik azok a hibák, amelyekbe könnyű beleszaladni.

  • Alacsony kapacitás: ha nem növeled meg a kapacitásod erre az időszakra, könnyen érhet kellemetlen meglepetés.

  • Megbízhatatlan futárszolgálat: a futárszolgálatokon hatalmas a terhelés ebben az időszakban. Ha biztosra szeretnél menni, alaposan gondold át a lehetőségeid, és olyan céggel szerződj, akik biztosan képesek teljesíteni a megrendelésed.

  • Át nem vett csomagok: a fentebb leírt problémára megadtuk a választ: folyamatosan kommunikálj a vásárlóid felé!

  • Kevés csomagátvételi lehetőség: minél több az átvételi lehetőség, annál biztosabb, hogy szívesen rendelnek majd tőled, hiszen be tudják majd illeszteni a rohanós időszakba a csomagátvételt.

  • Hiányos raktárkészlet: készülj fel előre a legnépszerűbb termékekből és monitorozd előre a trendeket, hogy ne üres webshop várja a vevőid.

  • Összeomló technikai háttér: mint korábban írtuk, ez egy rendkívül fontos szempont. Alaposan ellenőrizd le és teszteld az oldalad a nagy roham előtt.

Mire számíthatunk idén karácsonykor?

Biztos lehetsz benne, hogy idén is töretlen lesz az e-kereskedelem népszerűsége. Azonban a külföldi, de akár a belföldi rendelések is akadozhatnak, hiszen számos alapanyagból hiányt szenvedünk, és  ezért nehezebb felkészülni a termékeket illetően is.

A kereskedők számára az e-kereskedelemben megjelenő ünnepi csúcsok kezelése már a koronavírus előtt is hatalmas kihívást jelentett. 

Nem hagyhatjuk figyelmen kívül az üzemanyagárak növekedését, vagy a sofőrhiányt sem. Így az idei évben a szállítási idők is elcsúszhatnak, amely a te vállalkozásodat is érinti.

Ha fel tudsz időben készülni, és ismered a vásárlóid igényeit, könnyebben belekezdhetsz ebbe az időszakba.

Ha megbízható futárszolgálatot keresel céljaid eléréséhez, menj biztosra, és kérj tőlünk ajánlatot, hogy a karácsonyi időszakod sikere ne a szállításon múljon!

Szólj hozzá Te is!

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.

Gyorsaság, megbízhatóság, költséghatékonyság