2021-11-09

Szállítási útmutató, ha otthonról értékesítesz

Egy webshop kialakítása hatalmas feladat. Ha otthonról értékesítenél, számos fontos szempontot szem előtt kell tartanod.

Az adott szolgáltatás vagy termék ismerete persze a kezedben van, ezért az elérhető lehetőségek közül könnyen választhatsz, főleg, ha megismered azokat.

Mit érdemes átgondolnod, mielőtt szállításba kezdesz? Milyen alternatíváid vannak ahhoz, hogy a csomag épségben a vásárlóhoz kerüljön? 

Hogyan alakítsd ki a kiszállítási portfóliód, és miket kell átgondolnod, mielőtt belevágsz?

Soknak tűnik? Ne aggódj: mire szállítási útmutatónk végére érsz, a legtöbb kérdésedre választ kapsz. Ha mégsem, bátran keress minket, és segítünk kialakítani a neked megfelelő megoldást!

Mit gondolj át az otthoni értékesítéshez?

Egy webshop indítása előtt számos ponton végig kell menni ahhoz, hogy az indulás sikeres legyen. Akár kicsiben, akár nagyban gondolkozol, az online értékesítéshez ezen pontok ismeretében sokkal könnyebb belevágnod.

Kiszállítási alternatívák

Ez az egyik olyan fontos pont, amit leendő webshoptulajként át kell gondolni: milyen kiszállítási lehetőségeket tudsz biztosítani a vásárlóid számára?

A termékek megfelelő módon történő kiszállítása növeli a hatékonyságot, a gyorsaságot, valamint, a legfontosabbat, a vásárlói elégedettséget. De mivel több lehetőség és több szolgáltató közül is választhatsz (az egyszerű kiszállítástól egészen az összekészítést és raktározást is beleértve), fontos, hogy lásd, pontosan mire van szükséged.

Ehhez jó, ha ismered az összes alternatívát, melyet lentebb be is mutatunk neked.

Szállítási területek

A demográfiai adatok nagyon fontosak, hiszen számos egyéb elemet is meghatároznak (ár, kiszállítás, célcsoport).

Van, ahol külföldi szállítást is vállalnak, de van, ahol csak az adott régióban tudják megoldani a kézbesítést. Előbbi természetesen jóval átfogóbb logisztikát igényel.

A szállítási módok és területek meghatározzák a költségeket is, de például a kedvezményeket és a törzsvásárlói lehetőségeket is megszabhatják.

Érdemes mindig a lehetőségeidhez mérten átgondolni a szállítási területeket.

Vásárlói csoportok kezelése

A vásárlók és szokásaik ismerete szintén kulcsfontosságú. A vásárlóid elfoglalt édesanyák, akik sokat vannak otthon? Vagy esetleg üzleti utakra járó középvezetők, akik szeretik rugalmasan átvenni a rendeléseiket?

Ráadásul, ha vásárlói csoportokat is állítasz be a kiszállításnál (törzsvásárlók, X összeg feletti vásárlók, stb.), akkor a számukra könnyebben adhatsz kedvezményeket, ingyenes kiszállítást vagy kuponokat.

Lehetséges kedvezmények

Induló webshop esetében különösen, de a későbbiekben is fontos átgondolni, hogyan és miként foghatók meg a vásárlók. (Kiszállítási kedvezmény, regisztrációs kupon, elsőrendelős kedvezmény stb.)

A lehetőségeidhez mérten mindenképp érdemes átgondolni ezeket az opciókat is. A későbbiekben pedig extrán jutalmazhatod a hűséget, a gyakori rendelést vagy akár a vásárlók születésnapját is.

Kiszállítási díj

Számos elemet határoz meg a kiszállítási díj. A webáruházak esetében ez egy meglehetősen fontos és kényes terület, hiszen nehéz belőni, mi az az összeg, amit még szívesen kifizetnek a vásárlók egy termékért, és mi az, ami már nem éri meg.

Webshop motor kiválasztása

Nagyon nem mindegy, milyen szerveren üzemel a webshop. 

Több lehetőség is a rendelkezésedre áll. Ezek az alábbiak:

  • hagyományos webshop motorok,

  • bérelhető webshop motorok,

  • ingyenes webshopok,

  • egyéni igényekre szabott, saját webshopok.

Természetesen mind rendelkezik előnyökkel és hátrányokkal egyaránt, de a volumen és az igények minden esetben segíthetnek a választásban.

Szállítási lehetőségek, ha webshopot üzemeltetsz

Ha már tudod, mivel állsz szemben, érdemes átgondolni a logisztika adta lehetőségeket is. Azért is fontos, hogy megismerd a kiszállítás és átvétel adta opciókat, mert sokkal könnyebben tudsz majd választani, ha látod, mi mindent tud nyújtani egy-egy szolgáltató.

Futárszolgálat

Az online kereskedelem egyik klasszikus megoldása a futárszolgálat. Ez lehet saját futárral történő házhozszállítás, de lehet futárszolgálattal történő is: ez leginkább a cég döntése alapján változhat.

Korábban írtunk már a szállítási megoldások az előnyeiről és hátrányairól, de azt mindenképpen ki kell emelnünk, hogy egy megbízható és biztonságos megoldásról van szó. 

Mivel kényelmes, ezért a vásárlók a legtöbb esetben preferálják ezt a megoldást, te pedig egyre több szolgáltató közül választhatsz. Érdemes persze alaposan körbejárni a témát, mielőtt elkötelezed magad. 

Bátran kérj be ajánlatot a kiszemelt futárcégektől, sőt, egy személyes találkozó alkalmával pedig minden kérdésedre választ kaphatsz: mi nyitottak vagyunk rá!

Fix átvételi lehetőség

A fix pontok szépsége, hogynem kell otthon várni a csomagot, hanem amikor a vásárló ráér, átveszi a küldeményét. 

Az átvevő pontok száma egyre növekszik, amelyek lehetnek benzinkutak, üzletek, ruházati boltok, stb.

Hátrányuk, hogy csak nyitvatartási időben kereshetők fel, illetve bőven nem olyan kényelmesek, mint a házhozszállítós megoldások.

A vevők számára mindenképp kedvező árakkal dolgozó logisztikai megoldás esetén neked azt kell mérlegelned, mennyire könnyen közelíthető meg az adott üzlet, illetve a vásárlói közeged nyitott-e erre a lehetőségre.

Csomagautomata

Ezt a megoldást is is a növekvő kereslet hívta életre, hiszen az átvételi pontokon nem mindenki preferálja a személyes átvételt. Amennyiben a kis csomagok és a gyorsaság híve vagy, ez is lehet egy jó megoldás.

A csomagautomaták szinte mindig elérhetőek, és gyorsan, hatékonyan működnek. Ha azonban nagy, vagy túl értékes csomagokat szállítanál, nem ez lesz a legjobb opció. 

Futárszolgálatot közvetítő cégek

A különböző szállítási lehetőségek összefogását a virtuális szállító cégek hozzák létre, melyek leginkább a kisebb forgalmú webáruházaknak számára lehetnek jó alternatívák. 

Lényegük, hogy a csomagokat online fel lehet adni a részükre, de a szállítást már ők intézik egy másik szereplő által.

Előnyük, hogy a sok különálló webshop nem rendelkezik akkora mennyiségű megrendeléssel, ami egy futárcég esetében előnyös árakat szabna. Ezért a kisebb vállalkozások szívesen dolgoznak velük. A kisebb, standardizált csomagok esetében jellemzően ezt a megoldást választják, de fontos megjegyezni, hogy mi is dolgozunk kisebb mennyiségekkel.

Így bátran keress minket, ha speciális küldeményed van, vagy szeretnéd azonnal célba juttatni!

Kiszervezett logisztika, azaz fulfillment: mikor érdemes ezt választanod?

A kiszervezés a kapacitás hiányában különösen előnyös lehet. Lássuk, mi is az a kiszervezett logisztika és kinek éri meg ezt választani.

Mi is az a kiszervezett logisztika?

A fulfillment lényege, hogy egy logisztikai vállalat átveszi a webáruház-tulajdonosoktól a teljes logisztikai folyamatot. Ebbe beletartozik a raktározás, a csomagolás, a kiszállítás és esetenként a számlázás is.

Mikor lehet hasznos?

A fentiekből következik, hogy ezt választva nem kell raktárat bérelni, alkalmazottak bérével és a csomagolások költségével számolni.

Kisebb webshopok esetében tehát jóval költséghatékonyabb megoldás lehet.

A kiszállítási portfóliód kialakítása: ezekre figyelj oda

A kiszállítási módhoz azonban még egy sor döntést meg kell hoznod. Ezek olyan döntések, melyek sok esetben elsőre eszedbe sem jutnak.

A termék ismeretén túl azokat is meg kell ismerned, akiknek a kegyeiért versengsz, azaz a vásárlóidat!

Termékek mérete

A termékek mérete és értéke rengeteg mindent meghatározhat. Ha például túl nagy, a csomagautomata nem jöhet számításba.

Ha pedig törékeny, vagy túl értékes, lehet, hogy extra szolgáltatásra lesz szükséged. 

A szállítási mód meghatározásánál mindenképp olyat válassz, amely a termékeidnek a leginkább megfelelő!

Vásárlók

A vásárlók ismerete a legfontosabb. Az igényeik, vágyaik mozgatják majd a céget, ezért ez egy rendkívül fontos szempont. Ebbe beletartozik az életkoruk, a társadalmi státuszuk, a hobbijaik, kikapcsolódási lehetőségeik, sőt, az internetezési szokásaik is.

Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy hogyan szeretnéd eladni a termékeid, de az sem, hogy miként szeretnéd megragadni a vásárlóid figyelmét.

A vásárlók demográfiai helyzete

Szállítási szempontból az sem mindegy, hol laknak a vásárlók. Más lehet az árképzés, ha az ország összes területére céloznál, de akkor is, ha csak egy adott megyében szeretnél értékesíteni.

A vásárlók árérzékenysége

Fontos szempont a kedvezmények, árak és szállítási költségek kalkulálásánál, hogy mennyire árérzékenyek a vásárlók.

Ez abból a szempontból is fontos lehet, hogy milyen mértékben szükséges kedvezményeket, kuponokat adnod.

A vásárlók internetezési szokásai

Ez a későbbi hirdetések, marketingtervek kialakításánál nagyon fontos lesz: ahogyan fentebb is említettük, lehet, hogy email marketingre lesz szükséged, de elképzelhető, hogy a közösségi média erejére kell támaszkodnod.

Szállítási díj: hogyan határozd meg?

Végül pedig, mint talán az egyik legnehezebb pontként, a fenti szempontok figyelembevételével érdemes kialakítani a szállítási díjakat.

Ennek kapcsolódnia kell a vállalat üzletpolitikájához, a fent leírt összes szemponthoz, ebbe beleértve a kiválasztott szállítási módot is.

A futárszolgálatok általában a csomag tömege alapján kalkulálnak, és van, ahol darabszám után számláznak

A kosárértéket figyelembe véve lehetőséged van arra is, hogy ez alapján számítsd ki a költségeket, melyek lehetnek sávosak is. Minél többet vásárolnak, annál kedvezőbb a szállítási díj, illetve sok helyen egy bizonyos összeg felett nem is számolnak kiszállítási díjat.

Ezek fényében nagyon hasznos lehet, ha már ismerjük a csomagolási szempontokat és az áruház lehetséges egyéb kézbesítési alternatíváit. Érdemes több opciót is figyelembe venni, mérlegelni a lehetőségeket, és aszerint választani.

Ezek figyelembevételével illetve az útmutató alapos átgondolását követően sokkal könnyebben tudsz majd kialakítani egy jól működő és eredményes webáruházat. Ha kérdésed lenne, keress minket bizalommal!

Szólj hozzá Te is!

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.

Gyorsaság, megbízhatóság, költséghatékonyság