Ezek itt a gyakori kérdések, ha van további kérdéseid írj e-mailt vagy keress minket telefonon.

Fizethet-e a címzett, vagy harmadik fél?
Természetesen mindkét eset lehetséges, készpénzben vagy átutalással.

Belföldi gyűjtőnél a feladó csak utalással tudja kiegyenlíteni a számlánkat.

Igen, rendelkezünk felelősség biztosítással, mint minden biztosítási szerződésnek, ennek is vannak feltételei. A FUTAR.HU felelősséggel vállalja a megfelelő csomagolásban feladott küldemények feladótól címzettig történő biztonságos szállítását. A küldemények díjában foglalt maximális biztosítási fedezete 50.000 Ft. A küldemény konkrét értékére extra szolgáltatásként árubiztosítás köthető. A küldemény sérülését vagy hiányosságát a címzett az átvételkor köteles jelezni. Vállaljuk az esetleges reklamációk soron kívül történő gyors kivizsgálását.

Természetesen azonnali üzletág vállalja a belföldi és a nemzetközi szállításokat is. 

Ezek a szállítások, ha nem azonnali sürgősséggel megoldandó problémák, belföldönkedvezőbb díjon szállíthatóak a FUTAR.HU gyűjtő üzletágával.

A Futra.hu külföldre nem szállít gyűjtő szolgáltatási formában.

Azonnali közúti direkt szolgáltatással vagy légi megoldásokkal külföldre is szállítunk.

Ez azt jelenti, hogy egy futár a megbízásoddal elindul a felvételi címre és elviszi közvetlenül a kézbesítési címre. 

Ha a címzett hely elérhető járművel akkor általában hagyományos futár megoldást ajánlunk, ha távoli országba kell kézbesítnei akkor egyedi légi megoldásokat ajánnlunk (OBC vagy CARGO).   

A csomagolt küldeményt mindig a feladó címezi meg. 

A küldeményeket a jellegének megfelelően kell becsomagolni (pl. hullámkarton, kartondoboz, nejlon fólia, kaloda). Kerékpárt csak teljesen zárt "dobozolt" csomagolásban szállítunk. A csomagolás teljes mértékben fedje be a küldeményt és legyen zárt.
Törékeny termékeket jelölje a csomagoláson és lehetőleg használjon valamilyen töltőanyagot is.
Az egy címre küldött csomagokat sorszámokkal kell ellátni pl. 3/1, 3/2, 3/3.

Csomagolás vagy címzés miatti kizárások:
- nem kielégítő módon csomagolt áruk,
- összepántolt csomagok,
- romlandó, fertőző, undort keltő áruk,
- folyékony, könnyen szétfolyó anyagok,
- postafiókra címzett küldemények,
- hűtve, fűtve szállítandó, hőmérséklet-érzékeny áruk.

A szolgáltatástól függ. A rendelésfelvevők a megrendeléskor a következő információk alapján a napon belüli szolgáltatásoknál pontos választ tudnak adni;

- indulási cím és érkezési cím helye,
- a futárok pillanatnyi helye,
- a küldemény mérete illetve a futárok elfoglaltsága alapján motorral vagy autóval teljesítjük a megbízást,
- a közlekedési és az időjárási viszonyok.

Megoldható, a feladó ebben az esetben vagy a FUTAR.HU, vagy "a feladó kérésére bizalmas adat".

Mindig kérünk telefonszámot a címzetthez. Megpróbáljuk telefonon elérni. Hagyunk üzenetet, ha van elérhető postaláda. Másnap újra szállítjuk. A feladót értesítjük. Végső esetben visszaküldjük a küldeményt a feladónak, ennek díja az eredeti díj 50%-a.

A kézbesítési minden lépéséről on-line e-mailt küldünk a megbízónak.

Igen, be tudjuk állítani, hogy kötelező a költséghely, sőt még azt is, ha a megadott költséghelynek fix hosszunak kell lenni.

A számla automatikusan költséghely bontásban készül, részösszegekkel a költségviselők szerint. 

A budapesti szolgáltatás (motorral, autóval, és puttnyos járművel) alap esetben 3 órás, de expressz megbízásnál (feláras szolgáltatás) a rendkívüli helyzetek kiívételével 90 perces szolgáltatást is tudunk ajánlani.

Az agglomerációba a fenti járműkategóriákkal 4 órás szolgáltatást vállalunk.

Vidékre a távolságtól függően változik az idő. A vidéki megbízásra 30 percen belül elindul a futár a felvételi címre és azonnal indul a kézbesítési helyre.

Teherautós futár megbízásokat alap esetben másnapra vállalunk, de ha van szabad jármű, akkor lehet, hogy napon belül elszállítjuk az árudat.  

Ez a napon belüli gyors szolgáltatásoknál nagyon ritkán fordul elő. A feladó és a címzett legtöbbször megbeszélik, hogy megy a futár.

Ráadásul a címtörzsünkben több tízezer cég adatai szerepel. Elég a cégnevet mondani és a legtöbb esetben csak a telephelyet és az épületet kell megbeszélni/megadni a rendelésnél.

Az is segíti a címek keresését, hogy kérünk telefonszámot a feladókhoz és a címzettekhez. Ha ritkán előfordul, akkor nyomozunk. Keressük a megbízót, a feladót és a címzettet is a cím pontosítása érdekében.

Végső esetben (különdíj ellenében) a pontos cím ismeretében újra kiszállítjuk a címzettnek a küldeményét.

Szállítólevelet már nagyon régen nem használunk. Helyeztte a teljes folyamatot elektronikusan követjük, a regisztrált megbízó a küldemény minden állapotváltozásáról (pl. felvéve, kézbesítve, visszaszállítva) azonnali e-mail értesítést küldünk. A kézbestést az átvevők a futár telefonján (vagy érintésmentesen) igazolják. A teljesítésről aláírással készült igazolást tudsz lekérni a neten. 

Ha speciális ok miatt szükséges a szállítási vagy egyéb dokumentum visszaforgatása, a bevált gyakorlat szerint a megbízó saját szállítólevelét fényképként e-mailben elküldjük vagy oda-vissza szolgáltatással eredeti okmányként is vissza tudjuk szállítani.